270213 : HARI KE-25
KELAS 4D
hari ni sy sambung topik DEDUKSI dan ARUHAN. mula2 pelajar agak blur di awal pengajaran saya. sy amek keputusan utk tukar strategi. sy guna pendekatan induktif. sy memberikan seberapa byk contoh kemudian buat kesimpulan. pelajar2 mula faham. alhamdulillah.
RELIEF 4E
kelas ni agak aktif pergerakannya. masuk kelas diajak bermain teka teki. sy bahagikan kpd 2 kumpulan. sy bagi teka teki logik dan IQ. tujuannya adalah utk menggalakkan pelajar berfikir.
MESYUARAT AMALAN WARGA PENYAYANG
mesyuarat bermula dr jam 1.30pm hingga 2.30 ptg. tujuannya adalah utk mengagihkan mentor kepada mentee. setiap kelas mempunya 2 atau 3 mentor bergantung kepada bilangan mentee. guru kelas automatik menjadi mentee kpd kelas tersebut dan di tambah dgn 2 org guru lagi. nama sy tak disebut. kemudian En Shabri, PK HEM telah mencadangkan nama sy utk program ini.
KELAS 4D
hari ni sy sambung topik DEDUKSI dan ARUHAN. mula2 pelajar agak blur di awal pengajaran saya. sy amek keputusan utk tukar strategi. sy guna pendekatan induktif. sy memberikan seberapa byk contoh kemudian buat kesimpulan. pelajar2 mula faham. alhamdulillah.
RELIEF 4E
kelas ni agak aktif pergerakannya. masuk kelas diajak bermain teka teki. sy bahagikan kpd 2 kumpulan. sy bagi teka teki logik dan IQ. tujuannya adalah utk menggalakkan pelajar berfikir.
MESYUARAT AMALAN WARGA PENYAYANG
mesyuarat bermula dr jam 1.30pm hingga 2.30 ptg. tujuannya adalah utk mengagihkan mentor kepada mentee. setiap kelas mempunya 2 atau 3 mentor bergantung kepada bilangan mentee. guru kelas automatik menjadi mentee kpd kelas tersebut dan di tambah dgn 2 org guru lagi. nama sy tak disebut. kemudian En Shabri, PK HEM telah mencadangkan nama sy utk program ini.
0 comments:
Post a Comment